Με ηλεκτρονική κάρτα διαμονής, την «κάρτα του μετανάστη», θα εφοδιάζονται πλέον οι μετανάστες που ζουν στη χώρα μας, αφού βάσει εγκυκλίου του υπουργείου Εσωτερικών από τις 21 Μαΐου εισάγεται ως υποχρεωτική η έκδοση των αδειών διαμονής των υπηκόων τρίτων χωρών οι οποίοι διαμένουν νόμιμα στα κράτη-μέλη της Ε.Ε. υπό τον τύπο του αυτοτελούς εγγράφου. Ο τίτλος διαμονής θα έχει τη μορφή μίας ηλεκτρονικής κάρτας και όχι αυτοκόλλητης ετικέτας που ίσχυε μέχρι σήμερα. Θα περιλαμβάνει δύο βιομετρικά δεδομένα, και συγκεκριμένα μία ψηφιακή φωτογραφία προσώπου (τύπου διαβατηρίου) και δύο ψηφιακά δακτυλικά αποτυπώματα. Σημειώνεται ότι η προθεσμία συμπερίληψης των δύο ψηφιακών δακτυλικών αποτυπωμάτων εκπνέει ένα χρόνο αργότερα, δηλαδή την 20ή Μαΐου 2012.
Αλλαγές
Η καθιέρωση της ηλεκτρονικής κάρτας του μετανάστη, αναμένεται να επιφέρει και σημαντικές αλλαγές στην υφιστάμενη διαδικασία έκδοσης των αδειών διαμονής και εξυπηρέτησης των ενδιαφερομένων με τη σταδιακή ανάπτυξη των καταστημάτων μιας στάσης («one stop shop»).
Με δεδομένο ότι με την εφαρμογή του «Καλλικράτη» η αρμοδιότητα για τα ζητήματα νόμιμης μετανάστευσης, ως αμιγώς κρατική αρμοδιότητα, ασκείται από τις επτά Αποκεντρωμένες Διοικήσεις του κράτους, το σημερινό διττό σύστημα, σύμφωνα με το οποίο οι ενδιαφερόμενοι κατέθεταν τις αιτήσεις τους στους δήμους που εν συνεχεία τις επέδιδαν στις κρατικές διοικήσεις για έγκριση, οδηγείται σε σταδιακή κατάργηση.
Υποδοχή
Αντ' αυτού οι Διευθύνσεις και τα Τμήματα Αλλοδαπών και Μετανάστευσης θα μετατραπούν σε υπηρεσίες μίας στάσης, όπου θα διεξάγεται εξ ολοκλήρου η διαδικασία. Συνολικά θα δημιουργηθούν 62 σημεία υποδοχής σε όλη τη χώρα, ένα στην έδρα κάθε νομού με εξαίρεση τα μεγάλα αστικά κέντρα (Αθήνα - Θεσσαλονίκη) και τις νησιωτικές περιοχές.
Οι εν λόγω υπηρεσίες, μεταξύ άλλων, θα ασχολούνται με τη λήψη αιτήσεων χορήγησης ή ανανέωσης των αδειών διαμονής, τη λήψη των βιομετρικών στοιχείων των ενδιαφερομένων, την αναζήτηση της πορείας εξέτασης του φακέλου τους και την παροχή πληροφοριών, καθώς και να καλούν τελικά τους ενδιαφερόμενους προκειμένου να τους επιδώσουν τις κάρτες μετανάστη.
Για το λόγο αυτό θα πρέπει να διαθέτουν επαρκές προσωπικό για την ταχεία εξέταση του φακέλου, την έκδοση της σχετικής απόφασης και την αποστολή των σχετικών στοιχείων ηλεκτρονικά στο υπουργείο Εσωτερικών. Εκτός από τους υπαλλήλους που μετατάχθηκαν από τις πρώην νομαρχίες, οι νέες υπηρεσίες μπορούν να στελεχωθούν από απασχολούμενους στις Διευθύνσεις Αυτοδιοίκησης και Αποκέντρωσης και στις Διευθύνσεις Τοπικής Αυτοδιοίκησης των παλαιών κρατικών περιφερειών, που καταργήθηκαν, ενώ δίνεται η δυνατότητα να αξιοποιηθεί μετά από σύναψη προγραμματικής συμφωνίας και έμπειρο προσωπικό το οποίο σήμερα απασχολείται σε υπηρεσίες αλλοδαπών των δήμων. Ως προς τη χρηματοδότηση του έργου οι αποκεντρωμένες διοικήσεις θα λάβουν, κατά το τρέχον και τα επόμενη έτη αυξημένη χρηματοδότηση, με αύξηση του ποσοστού του 10% επί του παραβόλου, το οποίο αποδίδεται, έως σήμερα, στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις για την άσκηση των αρμοδιοτήτων μετανάστευσης, αλλά και μεταφορά του μεγαλύτερου μέρους της χρηματοδότησης από το παράβολο, η οποία, έως σήμερα, παρακρατείται από τους δήμους.
Αλλαγές
Η καθιέρωση της ηλεκτρονικής κάρτας του μετανάστη, αναμένεται να επιφέρει και σημαντικές αλλαγές στην υφιστάμενη διαδικασία έκδοσης των αδειών διαμονής και εξυπηρέτησης των ενδιαφερομένων με τη σταδιακή ανάπτυξη των καταστημάτων μιας στάσης («one stop shop»).
Με δεδομένο ότι με την εφαρμογή του «Καλλικράτη» η αρμοδιότητα για τα ζητήματα νόμιμης μετανάστευσης, ως αμιγώς κρατική αρμοδιότητα, ασκείται από τις επτά Αποκεντρωμένες Διοικήσεις του κράτους, το σημερινό διττό σύστημα, σύμφωνα με το οποίο οι ενδιαφερόμενοι κατέθεταν τις αιτήσεις τους στους δήμους που εν συνεχεία τις επέδιδαν στις κρατικές διοικήσεις για έγκριση, οδηγείται σε σταδιακή κατάργηση.
Υποδοχή
Αντ' αυτού οι Διευθύνσεις και τα Τμήματα Αλλοδαπών και Μετανάστευσης θα μετατραπούν σε υπηρεσίες μίας στάσης, όπου θα διεξάγεται εξ ολοκλήρου η διαδικασία. Συνολικά θα δημιουργηθούν 62 σημεία υποδοχής σε όλη τη χώρα, ένα στην έδρα κάθε νομού με εξαίρεση τα μεγάλα αστικά κέντρα (Αθήνα - Θεσσαλονίκη) και τις νησιωτικές περιοχές.
Οι εν λόγω υπηρεσίες, μεταξύ άλλων, θα ασχολούνται με τη λήψη αιτήσεων χορήγησης ή ανανέωσης των αδειών διαμονής, τη λήψη των βιομετρικών στοιχείων των ενδιαφερομένων, την αναζήτηση της πορείας εξέτασης του φακέλου τους και την παροχή πληροφοριών, καθώς και να καλούν τελικά τους ενδιαφερόμενους προκειμένου να τους επιδώσουν τις κάρτες μετανάστη.
Για το λόγο αυτό θα πρέπει να διαθέτουν επαρκές προσωπικό για την ταχεία εξέταση του φακέλου, την έκδοση της σχετικής απόφασης και την αποστολή των σχετικών στοιχείων ηλεκτρονικά στο υπουργείο Εσωτερικών. Εκτός από τους υπαλλήλους που μετατάχθηκαν από τις πρώην νομαρχίες, οι νέες υπηρεσίες μπορούν να στελεχωθούν από απασχολούμενους στις Διευθύνσεις Αυτοδιοίκησης και Αποκέντρωσης και στις Διευθύνσεις Τοπικής Αυτοδιοίκησης των παλαιών κρατικών περιφερειών, που καταργήθηκαν, ενώ δίνεται η δυνατότητα να αξιοποιηθεί μετά από σύναψη προγραμματικής συμφωνίας και έμπειρο προσωπικό το οποίο σήμερα απασχολείται σε υπηρεσίες αλλοδαπών των δήμων. Ως προς τη χρηματοδότηση του έργου οι αποκεντρωμένες διοικήσεις θα λάβουν, κατά το τρέχον και τα επόμενη έτη αυξημένη χρηματοδότηση, με αύξηση του ποσοστού του 10% επί του παραβόλου, το οποίο αποδίδεται, έως σήμερα, στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις για την άσκηση των αρμοδιοτήτων μετανάστευσης, αλλά και μεταφορά του μεγαλύτερου μέρους της χρηματοδότησης από το παράβολο, η οποία, έως σήμερα, παρακρατείται από τους δήμους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου